دهقان منشادی، سمانه. (۱۳۸۹). بررسی و مقایسه توانایی‌های دیداری ـ فضایی دانش آموزان ۸ ـ ۱۰ سال با و بدون اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

دیوید ای. سوسا. (۲۰۰۱). روانشناسی کودکان با نیاز های ویژه، ناتوانایی های یادگیری (چگونه مغز با نیاز های ویژه یاد می‌گیرد؟ ترجمه: یارمحمدیان، احمد؛ کجباف، محمد باقر(۱۳۸۸). انتشارات دانشگاه اصفهان.

زیدآبادی نژاد، فاطمه؛ ملک پور، مختار؛ فرامرزی، سالار؛ چوپان زیده، رویا؛ تقی پورجوان، عباسعلی. (۱۳۹۲). اثربخشی مهارت های روانی ـ­ حرکتی ‌بر کارکرد های اجرایی کودکان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی، ‌فصل‌نامه تازه های علوم شناختی، سال۱۵، شماره ۳ ،۳۲ -۳۹٫

شاهبداغی، محمدرحیم؛ کرد، نرگس؛ طحان زاده، بهنوش؛ قائمی، حمیده. (۱۳۹۰). کمک به کودک مبتلا به اختلال یادگیری غیرکلامی با سندروم آسپرگر، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران.

عابدی، احمد. (۱۳۸۶). هنجاریابی مقدماتی و اثربخشی مداخلات زودهنگام ‌بر توان بخشی کودکان با ناتوانایی یادگیری اثر روانشناختی- تحولی پیش دبستانی، پایان نامه دکتری. دانشگاه اصفهان.

علیزاده، حمید. (۱۳۸۹). اختلالات یادگیری غیرکلامی: چشم انداز بالینی، ‌فصل‌نامه پژوهش درحیطه کودکان استثنایی، ۱۰۲،۱۹۹-۲۰۸٫

کاظمی، میترا؛ نژادالحسینی، اعظم. (۱۳۸۷). نشانگان آسپرگر: مجله تعلیم وتربیت استثنایی، شماره های ۷۶ و۷۷٫ ۵۲-۵۵٫

گیلانی جویباری، زهرا. (۱۳۹۰). بررسی و مقایسه عملکرد عصب شناختی دانش اموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش اموزان آسپرگر. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.

مارنات, گری گراث. (۲۰۰۳). راهنمای سنجش روانی، ترجمه پاشاشریفی، حسن؛ ‌نیک‌ خو، محمد رضا. (۱۳۸۴). تهران. رشد.

مختاری، یلدا. (۱۳۸۹). بررسی اثربخشی آموزش نظریه ذهن بر مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال آسپرگر. پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.

نبی زاده، رویا. (۱۳۸۴). اختلال یادگیری غیرکلامی چیست؟ ‌فصل‌نامه پژوهش درحیطه کودکان استثنایی شماره ۴۴٫

هارون رشیدی، همایون: جاهدیان پور، فهیمه: عبده پور، الهام. (۱۳۸۹). اختلال های یادگیری غیرکلامی- مجله تعلیم و تربیت استثنایی شماره ۱۰۲٫

هالاهان، دانیل پی؛ لوید، جان و ؛ کافمن، جیمز؛ ویس، مارگارت پی و مارتینز، الیزابت (۲۰۰۵). اختلال های یادگیری (مبانی، ویژگی ها و تدریس مؤثر)، ترجمه: علیزاده، حمید؛ همتی علمدارلو، قربان؛ رضایی دهنوی، صدیقه و شجاعی، ستاره (۱۳۹۱)، نشر ارسباران. تهران.

American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed.-Text revision). Washington, DC: Author

Baron-Cohen S, Scott FJ, Carrie Allison C, Williams J, Bolton P, Matthews FE, Brayne C. Prevalence of autism-spectrum conditions: UKschool-based population study. Br J Psychiatry2009; 194(6): 500-9.

Broumback,R.A.( 1996).” Nonverbal learning disabilities ,Aspergers syndrome, Pervasive developmental disorder Should we care? ” Journal of Child Neurology.,Vol.11, pp.427-429.

Coulter RA. Understanding the visual symptoms of individuals with autism spectrum disorder (ASD). Optom Vis Dev 2009;40(3):164-175.

deWit T, Schlooz W, Hulstijn W, Lier RV. (2007). Visual completion and complexity of visual shape in children with pervasive developmental disorder. European Child & Adolescent Psychiatry, 16(3), 168-77.

Dumitrescyu,c,c,(2005).Neuvopsychological profile differences between children with asperger syndrome and non verbal learning disability.PhD the sis,Roosevelt university Chicago.illinis.

Gunter, H; Ghaziun, M & Ellis , H(2002). Asperger syndrome: Tests of fright hemisphere functioning and interhemispheric dommunication. Journal of autism and developmental disorder.

Hakimi M, KhodaPanahi MK, Heydari M. Relationship between handedness with visuo-spatial ability and cognitive flexibility.2011؛ ۵(۱):۸۳-۸۹

Izadi-Najafabadi S, Nejati V, Mirzakhany-Araghi N, Pashazadeh-Azari Z. Motor impairment in children with high-functioning autism and Asperger: evidence of motor sequence learning. Feyz ۲۰۱۳; ۱۷(۱): ۹۱-۹٫

Kaplan & Sadoch,(2009)comprehensive textbook of psychology.Ninth.dition.vil,4.

Katz,l.Goldstein,G & Beers,S.R .(2002). Learning Disabilities in Older Adolescents and Adults;Clinical Utility of the Neuropsychological perspective.Kluwer Academic Publishers :New York.

Klin, A., Volkmar, F. R., & Sparrow, S. S. (2000). Asperger syndrome. New York: Guilford Press.

Klin, A., Volkmar, F. R., Sparrow, S. S., Cicchetti, D. V., &Rourke, B. P. (1995). Validity and neuropsychological characterizationof Asperger syndrome: Convergence with nonverballearning disabilities syndrome. Journal of ChildPsychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 36, 1127–۱۱۴۰٫

Lones.J(1996). Autism & Asperger syndrome.Skill journal:50 pp.21-24

Miller, J. N Ozonoff, S (2000). The external Validity of Asperger disorder Kack of evidence from the domain of neuropsychology journal of Abnormal

Molenar&Klumper,M.(2002). NonVerbal Learning Disorder: Characteristics ,Diagnosis and Treatment within an Education Setting . Londan, GBR: Jessica Kingsley Publishers.

Nyden,A.Niklasson.L.stahlberg.O.Anckarasater,H.Dahlgren- sandberg,a.Wentz,E& Rastam,M. (2010).Adults with asperger syndrome with and without a cognitive profile associated with nonverbal disability.journal home page:http://ees.elseviev.com.

Ozols, EJ, Rourke, Rorke BP. (1998). Characteristics of young learning-disabled children classified according to patterns of academic achievement: Auditory-perceptual and visual-perceptual abilities. Journal of Clinical Child Psychology; 17:44–۵۲٫

Roman, M. ( 1998) .” The syndrome of nonverbal learning disabilities : Clinical description and applied aspects”. [ online ].<http://www. nldontheweb.org/roman .htm>.[2004/11/01].

Williams,DGoldstein,G.kojkowski,N.(2008).Do individuals with high functioning autism havth iq profit associated with non verbal learning disability?Reseach in autism spectrum disorders 2,353,361,Artiche in www.science direct.com.

پیوست ها

پیوست شماره ۱

مقیاس اختلالات یادگیری غیرکلامی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...