پایان نامه -تحقیق-مقاله – پژوهش های انجام گرفته در خارج از کشور – 2 |
![]() |
تحقیقی توسط مصطفی شبستری (۱۳۷۶)در دانشگاه علامه طباطبایی تحت عنوان “نقش آموزش های ضمن خدمت در عملکرد مدیران مدارس تهران” انجام شده است. پژوهشگر داده ها را با اجرای پرسشنامه جمع آوری کردهاست و به این نتیجه رسیده است که آموزش نقش غیر قابل انکاری در افزایش کارایی کارکنان و پیشبرد اهداف سازمان دارد.
تحقیق دیگری توسط صفری ۱۳۷۷، تحت عنوان بررسی آموزش های ضمن خدمت ارائه شده در کارایی کارکنان ادارات آموزش و پرورش انجام شده است. در این تحقیق که از دو روش پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است ، محقق به این نتیجه رسیده است که دوره های ضمن خدمت ارائه شده به کارکنان ادارات آموزش و پرورش تهران نتوانسته است نیازهای افراد را پوشش دهد و در بهبود کارایی و اثر بخشی کارکنان مؤثر و مفید نبوده است.
پژوهش های انجام گرفته در خارج از کشور
در یک تحقیق که کارولین هانریش در سال ۲۰۱۱ با هدف چگونگی ارتقاء سرمایه انسانی انجام داد به این نتیجه رسیده است که آموزش سرمایه های انسانی در طول سال های خدمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این تحقیق در آموزش و پرورش ایالت متحده انجام داده است.همچنین او ارائه خدمات مکمل آموزش و پرورش و توجه به مسائل مالی آموزگاران را از جمله موارد مؤثر در ارتقاء سطح آموزش و پرورش دانسته است.
خطاک و عباسی ۲۰۱۰، به ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان در پاکستان پرداختند و بیان کردند که بخش اعظم معلمان در حین برگزاری دوره از مهارت های ارتباطی و دانشی مدرسان رضایت داشتند و محتوای دوره را متناسب با نیاز های آموزش خودشان میدانستند. با این حال پس از پایان دوره و در محیط کار تنها ۳۰% آن ها معتقد بودند که دوره های آموزش ضمن خدمت برگزار شده در عمل اثربخشی لازم را داشته است.
سیمرو تیموسین ۲۰۱۰، در بررسی محتوای دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان در ترکیه بیان میکنند که محتوای برگرفته شده از تحقیقات قبل و بازخورد های معلمان و متخصصان منجر به عملکرد بهتر معلمان در به کارگیری تفکر خلاقانه می شود.
کامپبو[۵۶] (۲۰۱۰) گزارش میدهد که به علت مخاطرات بالای ارزیابی های سنتی در مدارس ابتدائی کشور زامبیا، اصلاحاتی در بهبود کیفیت آموزشی در دوره آموزشی آغاز شد. تجربه نشان داد که اگر ارزیابی تکوینی به درستی اجرا شود باعث بالا رفتن کیفیت آموزش و بهبود یادگیری می شود. این امر مستلزم ارزیابی در موقعیت های واقعی زندگی است که دانش آموزان فرصت ارائه صلاحیت های خود را داشته باشند.
آناستازیا[۵۷] و همکارانش(۲۰۰۹) ، تحقیقی با هدف بررسی نظر دانش آموزان نسبت به تاثیر انواع مختلف بازخوردآموزشی بر عملکرد و انگیزه و احساسات آن ها انجام دادند. بر طبق این تحقیق به نظر دانش آموزان نمرات پایین تاثیر منفی بر کارآمدی و انگیزه و احساسات آن ها دارد. اما استفاده از بازخورد توصیفی به جای نمره باعث انگیزه بالا می شود و ثاثیر مثبت بر احساسات و کارآمدی آن ها دارد.
گیتس[۵۸](۲۰۰۸) ، در مطالعه ای به بررسی دانش و کابرد سنجش تکوینی توسط معلمان ویومینگ پرداخته است.
هدف از این مطالعه بررسی فعالیت های سنجشی ویومینگ در کلاس درس است. این پژوهش به بررسی روش های سنجش معلمان، یعنی در حقیقت تعدیل تدریس و یادگیری برای بهبود آموزش و یادگیری دانش آموزان می پردازد. این پژوهش یک شناخت کلی از تعبیر و برداشت معلمان از سنجش تکوینی به دست میدهد. به علاوه این مطالعه سطح درک و فهم و میزان تجزیه ی معلمان در
-
- Evaluation ↑
-
- In-Service Training ↑
-
- Evaluation ↑
-
- L.j.Cronbach ↑
-
- Wolf ↑
-
- Philips ↑
-
- Staffle Beam ↑
-
- Carter ↑
-
- Day ↑
-
- Goud ↑
-
- Quantitative Evaluation ↑
-
- Qualitative Evaluation ↑
-
- Scale ↑
-
- Feedback ↑
-
- Wiggins ↑
-
- Patton ↑
-
- Boston ↑
-
- Stiggins ↑
-
- Black ↑
-
- Teresa ↑
-
- Haner ↑
-
- Goud ↑
-
- Torans ↑
-
- Portfolio ↑
-
- Vavrus ↑
-
- Kroshkanc ↑
-
- Jenix ↑
-
- Anecdotal Record ↑
-
- Checklist ↑
-
- Kohen ↑
-
- Swerdhik ↑
-
- Tests ↑
-
- Teresa ↑
-
- Black ↑
-
- William ↑
-
- Education ↑
-
- Vincent ↑
-
- Biridi ↑
-
- Crichton ↑
-
- Edmondes ↑
-
- Singer ↑
-
- Silver ↑
-
- Adam Smitt ↑
-
- Mercurio ↑
-
- Kampel ↑
-
- Pron ↑
-
- Sloman ↑
-
- Hashimoto ↑
-
- Carter ↑
-
- Cocran ↑
-
- Carnoy ↑
-
- Evansedich ↑
-
- Michel Cook ↑
-
- Kapmbwe ↑
-
- Anastasia ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-10-01] [ 06:47:00 ب.ظ ]
|