پژوهش مستمر در یک حوزه مشخص

مفاهیم

مقوله ۳۱٫ پژوهش مبتنی بر فرهنگ داخلی و بومی

توجه به زمینه و فرهنگ ایرانی در پژوهش

وابسته به فرهنگ بودن برخی مسائل و متغیرها

وابستگی فرهنگی مؤلفه‌های در برخی رشته‌ها

مفاهیممقوله ۳۲٫ پیش‌زمینه ذهنی

تصور قبلی دانشجو از مسئله

ذهنیت قبلی نسبت به مسئله پژوهش

مفاهیممقوله ۳۳٫ پیوند بین‌رشته‌ای

ارتباط تنگاتنگ دو رشته و انتخاب مسئله بر اساس تلفیق

ورود اطلاعات حوزه دیگر به حوزه تخصصی و تلفیق

مفید بودن پژوهش‌های بین‌رشته‌ای

مهجور بودن حوزه و مرتبط نمودن آن با حوزه دیگر

همپوشانی دو حوزه و خلق مسائل جدید

انتخاب مشترک موضوع از دو حوزه

قرابت دو حوزه علمی

ایجاد پیوند بین دو حوزه

مفاهیممقوله ۳۴٫ تأثیر خانواده

مخالفت خانواده جهت انتخاب گرایش و جهت‌گیری مسئله پژوهش

علائق خانوادگی و نظرخواهی از خانواده در این فرایند

مفاهیممقوله ۳۵٫ تاثیرگذاربودن موضوع

تأثیرگذاری مسئله در رشته تحصیلی

مثمر ثمر بودن مسئله پژوهش

تأثیرگذاری ماندگار پژوهش با توجه به مسئله

اهمیت تأثیرگذار بودن موضوع

تأثیر نتایج حاصل مسئله در جامعه

تأثیرگذار بودن مسئله در رشته

تأثیر خوب مسئله پژوهش

عدم تأثیرگذاری برخی از پژوهش‌ها

تأثیرگذاری فوق‌العاده پژوهش

اثرگذاری مسئله پژوهش

انتخاب مسئله اثرگذار جهت شروع پژوهش

پژوهش مسئله محور مبنای تأثیرگذاری در حوزه تخصصی

مفاهیممقوله ۳۶٫ تأملات درونی دانشجو

تفکر عمیق و تراوش فکری جهت انتخاب مسئله پژوهش

تحلیل و تعمیق آگاهی‌ها در خصوص مسئله

مفاهیممقوله ۳۷٫ تناسب مسئله و روش انجام پژوهشتوجه نداشتن به تناسب روش پژوهش و مسئله آنمفهوممقوله ۳۸٫ تصور دانشجو از مسئله پژوهشی

تصور این مسئله به عنوان بهتر نمودن حوزه پژوهش

تصور مسئله پژوهش به عنوان مهم‌ترین خلأ رشته

مفاهیممقوله ۳۹٫ تعدد مؤسسات پژوهشیانتخاب مسئله پژوهش بر اساس عناوین موجود در مؤسسات پژوهشیمفهوممقوله ۴۰٫ تغییر موضوع به خاطر عدم موافقت اساتیدعدم پذیرش موضوع به عنوان مسئله در گروه رشته تحصیلیمفهوممقوله ۴۱٫ تمایلات شخصی در انتخاب موضوع

مسائل شخص مبنای جهت‌گیری خاص در انتخاب مسئله

اقناع شخصی دانشجو بر اساس اطلاعات حاصل از پاسخ به مسئله

احساسات و عواطف شخصی دانشجو در انتخاب مسئله

توجه به روحیات شخصی در انتخاب زمینه پژوهشی

توجه به مسائل شخصی در انتخاب مسائل و موضوعات پژوهشی

مفاهیممقوله ۴۲٫ توانایی خود دانشجو با توجه به مسئله پژوهش

روحیه پرسشگری دانشجو

توانایی و ذهن دانشجو

فعال و کوشا بودن دانشجو

مفاهیممقوله ۴۳٫ توجه به امکانات در انتخاب موضوع

منابع موجود و کافی در زمینه مسئله انتخاب‌شده

استفاده از پایگاه و منابع موجود

منابع زیاد در حوزه مسئله پژوهش

توجه به امکانات موجود

سنواتی نشدن و عدم دسترسی به منابع

در دسترس بودن منابع لازم در خصوص مسئله پژوهش

بررسی عقلانی امکانات نه ایده‌آلی

در اختیار بودن منابع مربوط به مسئله پژوهش

بررسی امکانات لازم در این گام پژوهش

توجه همزمان در انتخاب مسئله پژوهش به قابلیت اجرایی آن

مفاهیممقوله ۴۴٫ توجه به تأثیرگذاری موضوع در پژوهش‌های قبلی

توجه و انتخاب مسائل تأثیرگذار در پژوهش‌ها دوره کارشناسی و ارشد

انتخاب موضوعات تأثیرگذار در پژوهش‌های قبل

مفاهیممقوله ۴۵٫ جالب بودن موضوع

جالب بودن و جذابیت مسئله برای دانشجو

جلب نظر جامعه علمی رشته تحصیلی

جدید و جالب بودن موضوع

جالب بودن و بدیع بودن مسئله پژوهش

مفاهیممقوله ۴۶٫ ارائه مقالات در راستای موضوع رساله

نگارش مقاله با همراهی اساتید راهنما و مشاور

ارائه مقاله با نظر به حوزه رساله

ارائه سریع‌تر مقالات مرتبط

ارائه مقاله در حوزه رساله و تألیف کتاب

ارائه مقالاتی در این حوزه

ارائه نقدهای جدید و مقالاتی را در این حوزه

ارائه مقاله با نظر به پژوهش قبلی

ارائه مقاله ضمانتی جهت اخذ نمره

ارائه مقاله در ابتدای شروع این گام و دریافت پذیرش ژورنال‌های معتبر

ارائه مقاله در یک زمینه خاص (موضوع رساله)

مفاهیممقوله ۴۷٫ جستجو در منابع الکترونیکی

استفاده از سایت ها و پایگاه‌های اطلاعاتی

مطالعه پایگاه‌های موضوعی مرتبط با رشته

استفاده از مطالب مندرج در پایگاه‌های علمی و وبلاگ های متخصصان

جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر

بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادهای وبلاگ متخصصین رشته

استفاده از اطلاعات و آمار موجود در سایت های علمی

استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی

استفاده از ایمیل و مکاتبه شبکه‌ای با متخصصان و پژوهشگران

آشنایی با سایت ها و پایگاه‌های اطلاعاتی درون شبکه‌ای

بهره‌گیری از نت و سایت های مختلف

جستجو عمیق و دقیق سایت های تخصصی

مفاهیممقوله ۴۸٫ جلسات داوری در مراحل مختلف

ارائه نظرات مختلف در جلسات داوری در خصوص موضوع

تغییر جهت‌گیری مسئله در جلسات داوری

صیقل خوردن موضوع پژوهش در جلسات داوری

پذیرش مسئله بودن موضوع در جلسات داوری

مفاهیممقوله ۴۹٫ جهت‌گیری‌ها و غرض‌ورزی‌های تیم پژوهشجهت‌گیری‌های تیم پژوهش و سنگ‌اندازی در انتخاب مسئله، روش و تحلیل و…مفهوممقوله ۵۰٫ جو دانشگاه و فشار از سمت عوامل دانشگاهی

فشار از سمت کارکنان و جو دانشگاه و انتخاب سهل‌انگار موضوع پژوهش

فشار از سمت دانشگاه و نبود برنامه مشخص جهت بررسی روند پژوهش

مفاهیممقوله ۵۱٫ حضور در همایش

مطرح‌شدن مسائل جدید بر اساس مباحث هم‌اندیشی‌ها و همایش‌ها

استفاده از پیشنهادات مطرح‌شده در هم‌اندیشی و همایش

مفاهیممقوله ۵۲٫ حل مشکل

درک مشکل و تلاش در جهت رفع آن

تلاش برای حل مشکل نه رفع تکلیف

توجه به مشکلات دامن‌گیر حوزه

حل معضل و مشکل در رساله

شناخت مشکل جامعه و رفع آن

مرتفع نمودن مشکل و معضل در رشته تخصصی

مشکل یابی در زمینه تخصصی و تلاش در جهت رفع آن

مفاهیممقوله ۵۳٫ حمایت استاد مشاور

حمایت‌ها استاد مشاور و اخذ بازخورد از وی در فرایند انتخاب مسئله پژوهش

استفاده از هدایت‌ها و نظرات استاد مشاور

پشتیبانی استاد مشاور در فرایند انتخاب موضوع پژوهش

تناسب تخصص استاد راهنما و مشاور

استفاده از نظرات استاد مشاور جهت بررسی دقیق و همه‌جانبه موضوع

استقبال و تشویق دانشجو توسط استاد مشاور

نقش پررنگ استاد مشاور در این فرایند

کمک فراوان استاد مشاور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...